Bpost group gaat de toekomst tegemoet met Wunderman Thompson

Antwerpen - 17 november 2020

Na de wettelijke aanbestedingsprocedure voor het communicatie-raamcontract voor bpost group werd Wunderman Thompson geselecteerd om de toekomst van de groep op het vlak van corporate en business branding mee vorm te geven. Het bureau zal in de volgende jaren instaan voor alle communicatieopdrachten van de verschillende bedrijven van de bpost group.

De aanbesteding omvatte twee percelen. Om op beide delen een overtuigend antwoord te formuleren, verrijkte het bureau zijn geïntegreerde team met een complementaire groep partners: Wavemaker, Native Nation, Addsomenoise en Randstad. Het team ontwikkelde samen een totaalantwoord op de pitchbriefing, inhoudelijk sterk en operationeel uniek. Dit voorstel scoorde de hoogste punten, en het volledige pakket werd bij Wunderman Thompson gecentraliseerd. Zo gaat het bedrijf dus voluit voor integratie.

Bpost group en Wunderman Thompson gaan meteen aan de slag om vorm te geven aan de ambitieuze plannen in de bijzondere context die de huidige pandemiecrisis brengt.

Laurent Winnock, Chief Communication, Brand & Sustainability Officer: “De uitdagingen die het verbinden van het sterke Belgische bpost-moedermerk met de innovatieve, globale, omnichannel commerce-diensten en -bedrijven binnen de groep stelt, zijn uitzonderlijk talrijk. Maar zo ook de kansen. Een sterk geïntegreerd merkverhaal uitrollen doorheen de hele groep en tegelijkertijd marketingresultaten behalen in elk van de onderliggende bedrijven, dat wordt de succesformule. Wunderman Thompson beantwoordde in zijn voorstellen overall het sterkst aan de verwachtingen op gebied van strategie en creatie én overtuigde ook met zijn operationele aanpak.”
Denis Ghys, Chief Growth Officer Wunderman Thompson: “Bpost group is een uniek bedrijf, met bijzondere merken. Maar ook de grootste Belgische werkgever, met persoonlijke logistiek als ruggengraat en e-commerce als belangrijke belofte. De keuze van bpost om met ons voor deze totaalintegratie te gaan, is voor ons dé opportuniteit om al onze expertises samen te activeren op onze thuismarkt en daarbuiten. Van merkarchitectuur tot CX, van b2c-activatie tot employer branding, van postpunt in elk dorp tot omnichannel commerce.”

Persberichten in je mailbox

Over VML Belgium