Child Focus, Awel en Wunderman Thompson helpen kwetsbare jongeren vanuit hun kot

Antwerpen - 9 april 2020

Blijf in uw kot en bel naar Awel: Wunderman Thompson Antwerp creëerde een campagne op sociale media, TV en radio met de hulp van Maggie De Block en bekende TikTok’ers. Samen moedigen ze kwetsbare jongeren aan om hulp te zoeken als het nodig is.

Maatschappelijk kwetsbare jongeren hebben het extra moeilijk tijdens de coronacrisis. Want in je kot blijven, is lang niet zo gezellig als je met heel je gezin in een klein appartement zit, zonder tuin en zonder laptop voor je huiswerk. Door het hamstergedrag van de bevolking kunnen de voedselbanken niet voldoende voorzien en bij jongeren die opgroeien tussen drugs en alcohol is de bezorgdheid over familiaal geweld groot.

Wunderman Thompson Antwerp kreeg daarom de opdracht van Child Focus en Awel om jongeren tussen 9 en 16 jaar op het hart te drukken dat ze er niet alleen voor staan. Want zij kunnen altijd terecht bij Awel: de peer-to-peer hulplijn voor kwetsbare jongeren.

Het bureau creëerde een opvallende campagne op sociale media: een parodie op de intussen enorm populaire remixvideo van MNM, waardoor Maggie De Blocks bekende woorden “Blijf in uw kot!” en “Ik meen het hé!” een hit werden. De minister stemde in om via een videocall de bekende beats van nieuwe lyrics te voorzien: “Bel naar Awel, ik meen het he!”. De videoclip is te zien op Instagram en Facebook, maar vooral op TikTok, waar verschillende jonge influencers een choreografie op het nummer zullen delen en hun volgers aanmoedigen hetzelfde te doen om zo de boodschap mee te verspreiden.

Diezelfde influencers verschijnen ook in een aansluitende radio- en TV-campagne. Door elk een stukje van de spot van thuis uit in te spreken, steken ze hun leeftijdsgenoten een hart onder de riem.

De campagne ging live vanaf woensdag 8 april. De radio- en TV- spots werden gerealiseerd met steun  van Expertisecentrum Kindermishandeling (VECK), nupraatikerover.be, Agentschap Opgroeien en Cera.

Radiospot

WAV - 5.5 Mb

• Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: Child Focus