MediaMarkt en Wunderman Thompson trekken naar de Zwarte Markt

Antwerpen - 27 november 2020

Het mag dan wel wachten zijn tot 27 november om Black Friday te vieren, dat hield MediaMarkt niet tegen om gelijk de hele maand uit te roepen tot Black November. Onder het mom van “hoe minder, hoe beter” lanceerde de elektronicagigant een maand lang de ene topdeal na de andere. Eén van de hoogtepunten was De MediaMarkt Zwarte Markt. Of moeten we zeggen ‘laagtepunt’ want bezoekers konden er prijzenpakketten scoren tegen crimineel lage prijzen.

Die lage prijzen kun je wel heel letterlijk nemen, want op het online veilingsplatform won niet het hoogste, maar het laagste unieke bod de volle pot. Geïnteresseerden moesten dus een laag fictief bod doen en hopen dat niemand anders hetzelfde bod had ingediend. De ietwat louche verkoper had drie prachtige ladingen multimedia in de aanbieding. Elk met een waarde van meerdere duizenden euro’s, die respectievelijk voor €0,40, €135 en €16,64 van eigenaar verwisselden.

De Zwarte Markt liep van 16 tot 22 november en lokte zo’n 120.000 marktgangers. En ook al is de Zwarte Markt ondertussen opgekraamd, voor koopjes kan je nog steeds terecht bij die andere markt. Want Black November bij MediaMarkt loopt nog even door, met als absolute afsluiters de Black Friday Week en Cyber Monday.

• Client : MediaMarkt
  • Contacts : Yannick de Bièvre, Davy Claeys, Liese Schaeken, Julien Zaldua, David Verleysen, Sofie De Beus, Deborah Adriaans, Eloi Baudelle, Jari Tuyaerts
  • Agency : Wunderman Thompson Antwerp
  • CD : Sam De Volder