Wunderman Thompson biedt hulp op de achtergrond voor Awel

Antwerpen – 25 mei 2020

Het zijn moeilijke tijden. Zeker voor kinderen die het thuis niet zo makkelijk hebben. Gelukkig kunnen zij terecht op awel.be of bellen naar de hulplijn op het gratis nummer 102. In navolging van de campagne die Wunderman Thompson Antwerp al maakte met onder meer Maggie De Block, komt het bureau nu met twee simpele, maar slimme oplossingen die jongeren op een directe manier bereiken. De eerste is een wallpaper voor laptops die worden verdeeld onder kwetsbare jongeren. De tweede is een achtergrond die leerkrachten kunnen activeren telkens ze les geven via Smartschool.

In tijden van crisis ontstaan er gelukkig altijd heel wat hoopvolle initiatieven. Zoals de grote inzamelactie van laptops voor kwetsbare jongeren die zonder computer thuis zitten en zo een leerachterstand oplopen. Maar naast hun problemen op school, kunnen die laptops ook helpen om eventuele problemen thuis op te lossen.

Daarom creëerde Wunderman Thompson Antwerp een Awel-achtergrond die wordt opgestuurd naar organisaties die deze laptops uitdelen. Bij het gebruiksklaar maken van de computers kunnen zij dan de wallpaper installeren en weten kwetsbare jongeren waar ze terechtkunnen als ze met vragen zitten of hun hart eens willen luchten.

Daarnaast werd ook een filter gemaakt voor leerkrachten die les geven via Smartschool. Door deze filter te activeren verschijnt een krijtbord achter de leraar waarop de boodschap van Awel verschijnt. De filter wordt via verschillende online kanalen gratis aangeboden aan leraars en scholen om zoveel mogelijk leerlingen te bereiken.

• Agency: Wunderman Antwerp
  • Client: Awel