Wunderman Thompson strijdt mee met Stichting tegen Kanker.

Brussel - 13 november 2020

Door in te zetten op onderzoek, begeleiding en preventie streeft Stichting tegen Kanker ernaar deze ziekte maximaal terug te dringen. Na consultatie koos de organisatie voor Wunderman Thompson Brussels om hier als strategische partner over mee te denken.

Met deze nieuwe samenwerking wil Stichting tegen Kanker extra aandacht creëren voor de verschillende initiatieven en acties die ze onderneemt. Dankzij haar rol als expertisecentrum is ze immers een van de grote actoren op het gebied van kankerbestrijding in België.

Zo is de organisatie een pionier in de steun aan wetenschappelijk kankeronderzoek, organiseert ze mee de begeleiding van patiënten en hun familie, en zorgt ze voor opsporing en preventie. Stichting tegen Kanker is ook de drijvende kracht achter o.a. de Kankerinfo telefoonlijn, Tournée Minérale, Tabakstop en Levensloop. Dit alles dankzij de expertise en het vertrouwen dat de Stichting geniet in alles wat kanker betreft.

Benoit Koerperich, CEO Stichting tegen Kanker: “Al bijna 100 jaar zorgt Stichting tegen Kanker voor de financiering van onderzoek in België, het vergroten van de bewustwording bij de bevolking en de ondersteuning van patiënten en hun families. Ze financiert dit belangrijke werk door middel van schenkingen, legaten en fondsenwervende evenementen. Stichting tegen Kanker heeft de voorbije 30 jaar meer dan 180 miljoen euro geïnvesteerd in wetenschappelijk onderzoek in België; terwijl eind de jaren 60 gemiddeld 4 op de 10 patiënten nog in leven waren 5 jaar na de diagnose, zijn dat er vandaag meer dan 7 op de 10. Als we weten dat er elk jaar 70.000 nieuwe gevallen worden gediagnosticeerd en dat 1 op de 3 mannen en 1 op de 4 vrouwen door deze ziekte getroffen wordt vóór de leeftijd van 75 jaar, is de continuïteit van de activiteiten van de Stichting tegen Kanker meer dan essentieel. Daarom hebben we gekozen voor een sterk partnership met Wunderman Thompson, zodat zij ons kunnen ondersteunen bij onze verschillende projecten.”
Gio Canini,WPP Country Manager Belgium: “Ik ben bijzonder fier en tevreden dat we de Stichting tegen Kanker kunnen bijstaan in het ontwikkelen van differentiërende creatieve platformen die kracht bijzetten aan de positionering van de Stichting. Wunderman Thompson heeft in het Brusselse kantoor de afgelopen jaren een sterke expertise opgebouwd in het domein van Health Care Communication. De Stichting tegen Kanker is een mooie aanvulling op de bestaande klantengroep die actief is in het brede domein van de gezondheidssector. Ongetwijfeld zal de Stichting ook kunnen profiteren van het partnership dat Wunderman Thompson opgezet heeft met e-Health Valley, de start-up studio die tot doel heeft digitale innovatie in de zorg te versnellen.”

Persberichten in je mailbox

Over VML Belgium